Příslušenství pro kytary
Kvalitní kytara je základ, ale bez příslušenství to nepůjde. Zde naleznete vše co kytarista potřebuje - pouzdra, struny, ladičky, podkytarníky, stojánky, trsátka a další nezbytné vymoženosti.

Rád vám poradím s výběrem
+420 608 173 892
I. Jelínek: Suita A-dur
V období baroka byla úprava kytarových skladeb pro loutnu (a naopak loutnových pro kytaru) naprosto běžná. Loutnovou Suitu B dur, zachovanou v úvodu rukopisného sborníku Musica sopra il liuto, upravil pro kytaru podle dobových zvyklostí Stanislav Juřica. Ivan Jelínek (1683-1759), současník Bachův a Händelův, byl varhaníkem benediktinského kláštera sv. Jana pod Skalou. Suitu tvoří šest barokních tanců (Aria, Bourree, Gavotte, Courante, Sarabande, Menuet). Pro vydání byla kompozice transponována do tóniny A dur a doplněna i dvěma verzemi Arie - zdobenou a nezdobenou. Skladba je stejně jako v době svého vzniku určena pro radost z barokního tance a soukromého muzicírování.
J. S. Bach: Preludium, fuga a allegro BWV 998
Bachova skladba Preludium, fuga a allegro byla původně určena klávesovému nástroji zvanému loutnové cembalo. Snahou tohoto nástroje bylo napodobit krásný zvuk loutny. Ve snaze o věrnou reprodukci se skladba často hraje na desetistrunnou kytaru, která pokrývá plně její basový rozsah. Transkripce Stanislava Juřici pro klasickou kytaru si jako úkol neklade původní zápis zjednodušit, ale opatřuje po patřičné kytarové adaptaci skladbu prstokladovým systémem, který umožňuje nastudování Bachovy hudby v nových souvislostech.
M. Rous: Španělské zákusky 1
První díl španělských zákusků Vám přináší deset skladeb v posloupné obtížnosti od lehkých až po mírně pokročilé. Součástí jsou i QR kódy u každé skladby pro náslech možné interpretace.
Slovem autora:
Milí přátelé,
máte v rukou „Španělské zákusky“, skladby, které vznikaly naprosto neplánovaně, jen z čiré radosti. Ve
stručnosti Vám nastíním, jak jsem se k této hudbě dostal.
V době, kdy jsem končil gymnázium, jsem měl jen mlhavé představy o své budoucnosti, proto jsem se rozhodl,
že zkusím udělat zkoušky na konzervatoř, neboť jako amatérský rockový kytarista jsem měl k hudbě blízko.
Netušil jsem, co obnáší klasická kytara, protože ta elektrická, kterou jsem trochu ovládal, byla naprosto
jiný hudební nástroj. Po mém rozhodnutí následovaly čtyři měsíce tvrdé práce, po nichž jsem byl nakonec
přijat.
Už jako třináctiletý chlapec jsem skládal písničky, které byly svým způsobem zvláštní. Až na konzervatoři
jsem pochopil čím. Obsahovaly totiž harmonické postupy, často užívané ve španělské hudbě. Když jsem se
později seznámil se skladbami autorů jako Manuel Ponce, Isaac Albeniz a především Federico Moreno Tórroba,
připadalo mi, jako bych se vrátil z vesmíru na svou rodnou planetu. Ačkoli jsem se nadále věnoval rockové
a později folkové hudbě, dělal jsem si radost klasickou kytarou a tak začaly vznikat první takty „zákusků“.
Později se ukázalo, že jsou tyto skladby i prakticky velmi použitelné, protože, na rozdíl od mistrovských
skladeb zmíněných španělských autorů, je dovedou slušně zahrát i průměrní nebo lehce nadprůměrní žáci
hudebních škol. Těmto žákům se také líbí, a já mám radost, že jejich prostřednictvím získávají vztah ke
skutečné španělské hudbě, která je, alespoň podle mého názoru, jedním z nejdůležitějších a nejkrásnějších
pilířů tvorby pro klasickou kytaru.
První díl Španělských zákusků je sestaven od skladeb snadných (jako je úvodní Příliv) ke skladbám, v nichž
se objevují i náročnější pasáže (Žert, Luční pramen nebo Úsměv). Druhý díl pak rozvíjí náročnost i šíři
žánrového záběru skladeb, přičemž nijak neopouští jejich španělský charakter (Čajová růže, Vysoké letní
nebe, Večerní romance, Hostina ...).
Prstoklady jsem dělal poměrně detailně. Důvodem je snaha o co nejlepší vázání tónů i frází, o správný
zvuk skladeb a také o jednodušší orientaci na hmatníku, s ohledem na zkušenosti méně vyspělých hráčů.
Tyto prstoklady jsou prověřené několikaletou praxí, proto je doporučuji zachovat, samozřejmě ale existuje
i prostor pro jinou cestu.
Na závěr bych Vám chtěl popřát, abyste prožili u zákusků milé chvíle. Vaše radost bude i mou radostí.
Obsah:
1. PŘÍLIV / 1. HIGH TIDE / 1. LA MAREA
2. PIRÁTSKÁ GALÉRA / 2. PIRATE GALLEY / 2. LA GALERA DE LOS PIRATAS
3. TICHÁ LAGUNA / 3. QUIET LAGOON / 3. LAGUNA SILENCIOSA
4. SLUNEČNÍK / 4. PARASOL / 4. EL SOMBRERO
5. NÁMOŘNÍKOVO LOUČENÍ / 5. SAILOR’S FAREWELL / 5. LA DESPEDIDA DEL MARINERO
6. RYBÍ TANCE / 6. FISH DANCES / 6. BAILES DE LOS PECES
7. MILOSTNÁ PÍSEŇ / 7. LOVE SONG / 7. CANCION DE AMOR
8. ŽERT / 8. JOKE / 8. LA BROMA
9. LUČNÍ PRAMEN / 9. MEADOW SPRING / 9. LA FUENTE DEL PRADO
10. ÚSMĚV / 10. SMILE / 10. LA SONRISA
Počet stran: 24
Náhradní přísavky Gewa Tenor
Set náhradních přísavek (3 ks) pro podkytarník Gewa Tenor.
S. Juřica: Barokní loutnová hudba v přepisech pro kytaru
S. Juřica: Barokní loutnová hudba v přepisech pro kytaru: Aureus Dix
Mým hlavním cílem bylo upozornit kytarovou veřejnost na Aurea Dixe, další osobnost z okruhu pražských loutnistů z přelomu 17. a 18. století (jako byl Losy, Kalivoda, Lobkowitz, Bittner či Eckstein) a zpřístupnit jeho hudbu v kytarové úpravě. I když některé jeho loutnové skladby pro kytaru již přepsány byly, od uvedení těchto publikací uplynula poměrně dlouhá doba, ve které se změnil pohled na interpretaci barokní hudby vůbec a loutnové zvlášť. Proto jsem se rozhodl pro tento krok, kterým vzdávám hold pražským loutnistům. Uvedené skladby jsou přepsány a pro kytaru upraveny z kopií rukopisných sborníků: CZ-Bm 372, CZ-Pnm 36 a PL-Wu 2010. Tato publikace obsahuje všechny Dixovy skladby dosud objevené. Je to vlastně taková jejich kytarová premiéra.
S. Juřica: Hudba pro mandoru 1
Novinka od S. Juřici - světová premiéra, velmi vhodné pro potřebu ZUŠ.
S. Juřica: Hudba pro mandoru 2
Novinka od S. Juřici - světová premiéra, velmi vhodné pro potřebu ZUŠ.
S. Juřica: Hudba pro mandoru 3
Novinka od S. Juřici - světová premiéra, velmi vhodné pro potřebu ZUŠ.
S. Juřica: Hudba pro mandoru 4
Novinka od S. Juřici - světová premiéra, velmi vhodné pro potřebu ZUŠ.
S. Juřica: Snadné kytarové skladbičky 1
„Snadné kytarové skladbičky 1“ pro začínající kytaristy, by mohly být vhodným instruktivním doplňkem jakékoliv kytarové školy pro začátečníky. Jsou doplněny stručnou metodickou poznámkou, která vychází z podstaty tvůrčího záměru upevnit základní návyky kytarové hry. Tyto skladbičky s romantickým nádechem jsou určeny pro žáky Základních uměleckých škol 1. a 2. ročníku ve věku 8–10 let, včetně šikovných žáků od sedmi let.
Obsah:
Sněženka / Snowdrop / Das Schneeglöckchen
Zvony / Bells / Die Glocken
Tanečnice / Dancer / Die Tänzerin
Smutný slon / Sad Elephant / Der traurige Elefant
Pohlazení / Caress / Das Streicheln
Balada / Ballad / Ballade
Vzpomínka / Reminiscence / Erinnerung
Indiánská píseň starého válečníka / Old Indian Warrior’s Song / Indianisches Lied eines alten Kriegers
Vrabčák / Sparrow / Der Sperling
Prosím, prosím / Please, Please / Bitte, bitte
Podzimní stráň / Autumn Hillside / Die Herbstwiese
Leknín / Waterlily / Die Seerose
Hrátky / Games / Die Spiele
Tango / Tango / Tango
„Smutno je mi,“ říká datel / “Sad, I am,” Says the Woodpecker / „Ich bin traurig,“ sagt der Sp
Počet stran: 24
O autorovi:
působil pedagogicky na konzervatoři v Pardubicích již od jejího vzniku v roce 1978 do roku 2018. Za tuto
dobu prošla jeho rukama řada významných kytarových sólistů a pedagogů jako P. Saidl, K. Fleischlinger,
M. Hromek, J. Macek, L. Fišer, M. Šír, R. Coufal, A. Hronová, T. Honěk, M. Svoboda, I. Sedláčková ad.
Od roku 2010 učí také na ZUŠ v Přelouči.
Má za sebou více než třicetileté působení jako akreditovaný lektor dalšího vzdělávání učitelů ZUŠ.
Společně s Martinem Myslivečkem a Olgou Dvorskou založili a dvacet let vedli Mezinárodní kytarový festival
s mistrovskými kurzy v Mikulově, který dodnes patří mezi špičkové kytarové akce v Evropě.
Známé jsou jeho publikace v oblasti instruktivní kytarové literatury a transkripcí renesanční a barokní
hudby kytarového a loutnového typu. Za zmínku stojí např: Z českých loutnových tabulatur a Z českých kytarových
tabulatur (Panton), Renesance Lute, John Dowland, Silvius Leopold Weiss (H Music Publishing), Renesanční
loutnové fantasie I. a II., Bach Partita I BWV1002 (Opus Print), Bach Suita BWW 996, 998, Jelínek Suita
A dur (Bärnreiter Praha), Jiří Vojtěch Kalivoda Výběr z díla pro barokní loutnu (In Cordis z.s.).
Velký ohlas vzbudila také jeho metoda výuky dětí „Rychle a zábavně“.