Noty a zpěvníky

V této kategorii naleznete notové školy od polské pedagožky Tatiany Stachak, výborné publikace od čekého pedagoga Rostislava Coufala a samozřejmě také nestárnoucí Já Písničky.

Pavel Vitasek

Rád vám poradím s výběrem
+420 608 173 892

Řadit podle:
Zobrazit položek:

C. Süsser - Cvičení a skladby pro začátečníky 1

Nové přepracované vydání jednoho z nejoblíbenějších kytarových sešitů u nás.
Tato sbírka cvičení a skladeb je psána formou školy pro začátečníky od 6 a více let.  Zvláště ti nejmenší zde mají usnadněnou úlohu díky častému užívání prázdných basových strun, což samotnou hru podstatně zjednodušuje. Technicky náročnější skladby jsou zde uvedeny bez komplikovaných akordických spojů a hmatů, aby i hra v polohách nabízela dostatek prostoru k orientaci na hmatníku. Sešit obsahuje více než 600 krátkých cvičení, melodií a lidových písniček v jednoduché úpravě pro začínající kytaristy.  Povedený titul, který je v novém přepracovaném vydání ještě lepší, obsáhlejší a s krásnou veselou barevnou obálkou a spoustou barevných obrázků uvnitř titulu.

Počet skladeb: 628 Počet stran: 283

499 Kč
399 Kč
Skladem

L. Sommer: Chci být kytaristou

Snadné skladby pro kytaru
- nevšední příspěvek k přednesovému repertoáru začínajících kytaristů
- možnost dotvářet skladbičky podle vlastní fantazie
- široká škála stylů a hráčských technik
- důraz na aktivní přístup k notovému zápisu a tříbení hudební představivosti
- stupeň obtížnosti: snadné až středně těžké

Album pro děti (pro první tři roky výuky na kytaru) předního českého skladatele a kytaristy Lukáše Sommera (nar. 1984) reflektuje nejnovější hráčské a výukové trendy kytarové hry. Některé skladby se už s úspěchem uplatnily při různých kytarových soutěžích a na koncertech i mimo Českou republiku (Slovensko, Itálie, Rakousko).
Každá z drobných programních skladbiček je napsána jiným stylem a způsobem hry (technické zvláštnosti jsou stručně vysvětleny), některé z nich jsou v otevřené formě a kytarista může sám určit rytmické hodnoty nebo doplnit doprovod prázdných basových strun. Takto autor dává prostor pro vlastní tvořivost žáka a podporuje jeho hudební představivost.

Sešit doplňují půvabné ilustrace Jitky Němečkové.

259 Kč
Skladem

M. Rous: Španělské zákusky 2

Druhý díl španělských zákusků Vám přináší deset skladeb v navazující obtížnosti na předchozí díl. Od mírně pokročilé až pokročilé. Součástí jsou i QR kódy u každé skladby pro náslech možné interpretace.

Slovem autora:
Milí přátelé,
máte v rukou „Španělské zákusky“, skladby, které vznikaly naprosto neplánovaně, jen z čiré radosti. Ve stručnosti Vám nastíním, jak jsem se k této hudbě dostal.
V době, kdy jsem končil gymnázium, jsem měl jen mlhavé představy o své budoucnosti, proto jsem se rozhodl, že zkusím udělat zkoušky na konzervatoř, neboť jako amatérský rockový kytarista jsem měl k hudbě blízko. Netušil jsem, co obnáší klasická kytara, protože ta elektrická, kterou jsem trochu ovládal, byla naprosto jiný hudební nástroj. Po mém rozhodnutí následovaly čtyři měsíce tvrdé práce, po nichž jsem byl nakonec přijat.
Už jako třináctiletý chlapec jsem skládal písničky, které byly svým způsobem zvláštní. Až na konzervatoři jsem pochopil čím. Obsahovaly totiž harmonické postupy, často užívané ve španělské hudbě. Když jsem se později seznámil se skladbami autorů jako Manuel Ponce, Isaac Albeniz a především Federico Moreno Tórroba, připadalo mi, jako bych se vrátil z vesmíru na svou rodnou planetu. Ačkoli jsem se nadále věnoval rockové a později folkové hudbě, dělal jsem si radost klasickou kytarou a tak začaly vznikat první takty „zákusků“.
Později se ukázalo, že jsou tyto skladby i prakticky velmi použitelné, protože, na rozdíl od mistrovských skladeb zmíněných španělských autorů, je dovedou slušně zahrát i průměrní nebo lehce nadprůměrní žáci hudebních škol. Těmto žákům se také líbí, a já mám radost, že jejich prostřednictvím získávají vztah ke skutečné španělské hudbě, která je, alespoň podle mého názoru, jedním z nejdůležitějších a nejkrásnějších pilířů tvorby pro klasickou kytaru.
První díl Španělských zákusků je sestaven od skladeb snadných (jako je úvodní Příliv) ke skladbám, v nichž se objevují i náročnější pasáže (Žert, Luční pramen nebo Úsměv). Druhý díl pak rozvíjí náročnost i šíři žánrového záběru skladeb, přičemž nijak neopouští jejich španělský charakter (Čajová růže, Vysoké letní nebe, Večerní romance, Hostina ...).
Prstoklady jsem dělal poměrně detailně. Důvodem je snaha o co nejlepší vázání tónů i frází, o správný zvuk skladeb a také o jednodušší orientaci na hmatníku, s ohledem na zkušenosti méně vyspělých hráčů. Tyto prstoklady jsou prověřené několikaletou praxí, proto je doporučuji zachovat, samozřejmě ale existuje i prostor pro jinou cestu.

Na závěr bych Vám chtěl popřát, abyste prožili u zákusků milé chvíle. Vaše radost bude i mou radostí.

Obsah:
11 ČAJOVÁ RŮŽE / TEA ROSE / LA ROSA DEL TE
12 VYSOKÉ LETNÍ NEBE / HIGH SUMMER SKY / EL CIELO ALTO EN VERANO
13 HRA / GAME / EL JUEGO
14 RÁNO NA PASTVINÁCH / MORNING ON PASTURES / UNA MANAŇA EN LOS PASTOS
15 POMERANČ SLUNCE / ORANGE SUN / EL SOL NARANJA
16 HORSKÝ HŘEBEN / MOUNTAIN RIDGE / EL PICO DE LA MONTAŇA
17 VEČERNÍ ROMANCE / EVENING ROMANCE / EL ROMANCE NOCTURNO
18 KRUTÁ LÁSKA / HEARTLESS LOVE / AMOR CRUEL
19 HOSTINA / DINNER PARTY / BANQUETE
20 LET ORLA / EAGLE FLIGHT / EL VUELO DEL AGUILA

Počet stran: 24

299 Kč
Skladem

R. Coufal: Hra akordů a doprovodů, improvizace, hra v kapele

Publikace je doplňujícím materiálem k výuce hry na klasickou kytaru. Má sloužit především pedagogům, kteří chtějí do výuky klasické kytary zařadit rovněž hru doprovodů a písniček, což ke kytaře nesporně patří.První část metodiky - Hra akordů a doprovodů - je zaměřena na nácvik zjednodušených i úplných hmatů nejčastěji užívaných kytarových akordů a na nácvik základních kytarových doprovodů. To je pak aplikováno na hru písní z oblasti folku, country, popu a rocku. Druhá část - Improvizace - je určena hráčům, kteří se chtějí seznámit se základy improvizace.Základem schopnosti improvizovat je pochopení a procvičení běžných harmonických struktur v základních kytarových tóninách a jejich transpozice. Patří sem také hra s kapodastrem, hra akordů v polohách, hra basových přechodů mezi akordy, hra blues, hra pentatonických stupnic v kontextu s hudebním žánrem, znalost tzv. „lomených akordů“, tvorba doprovázené melodie, tvorba prokomponovaných doprovodů a hra z tabulatur.Ve třetí části metodiky - Hra v kapele - se hráči seznamují se základními principy aranžování - jak použít kytaru jako nástroj doprovodný i sólový, jak vytvořit basovou linku, jak zapojit do hry perkusní nástroje či upravit zpěv do vícehlasu. Učí se souhře s dalšími nástroji. Rovněž se zde učí převádět svoje znalosti hudební teorie do praxe. Písně jsou opět vybrány z oblasti folku, popu, country a rocku, aby byl repertoár pestrý. Jsou aranžovány ve čtyřech úrovních obtížnosti, aby se do kapel daly zapojit jak malé děti, tak i zkušení hráči.Poznatky z první a druhé části metodiky je možno na ZUŠ využít jak pro individuální, tak pro skupinovou výuku. Třetí část je zaměřena na kolektivní práci. Látka druhé a třetí části navazuje na látku první části.   Publikace má 194 stran.

525 Kč
Skladem

R. Coufal: Práce s kytarovým orchestrem na ZUŠ a konzervatořích

Publikace je určena pedagogům základních uměleckých škol a konzervatoří, kteří pracují nebo se chystají pracovat s kytarovým souborem.V práci zájemci naleznou pojednání o těchto tématech: proč založit kytarový orchestr, předpoklady pro vznik a práci orchestru, výběr repertoáru, typy kytar používané v kytarovém souboru a nástrojová složení souboru, rozsazení hráčů v kytarovém orchestru dle typu skladby, průběh zkoušky orchestru, způsob dirigování, úprava souborových partů, doporučená literatura - partitury, kompozice současných autorů pro kytarový orchestr, motivace žáků, Niibori Guitar Orchestra, Bohemian Guitar Orchestra. Publikace má 104 stran.

475 Kč
Skladem

S. Juřica: Rychle a zábavně - Lekce 1 a 1a

Metodika hry na kytaru pro nejmenší. Jedná se o komplet skládající se ze dvou sešitů
(lekce 1 a 1a).  

Reference:


Výborná technická cvičení a smysluplné etudy doplňují vtipné skladbičky. Vše je precizně popsáno a polopaticky vysvětleno. Podle metodiky Rychle a zábavně se tak mohou naučit hrát na kytaru i méně nadaní žáci. Vřele doporučuji.

Karel Fleischinger, prof. na konzervatoři v Kroměříži a ZUŠ Blansko
 

Kytarová škola Stanislava Juřici Rychle a zábavně je vynikající metodická škola elementární kytarové techniky, kde autor shrnul  celoživotní zkušenosti své pedagogické práce. Jsem přesvědčen, že je tato škola velkým přínosem nejen začínajícím pedagogům, ale i učitelům, kteří se snaží hned od počátku kytarové výuky pěstovat elementární návyky pro kytarovou hru. Sám jsem některé prvky zkoušel ve výuce a fungují výborně. Myslím si, že metodika Stanislava Juřici Rychle a zábavně je ojedinělá svou podrobností a přístupem k problematice kytarové výuky a může být též velkou inspirací učitelům.

Robert Frei
, ZUŠ Hlinsko  


Tahle metodika je mi velmi blízká. Používá se zde tzv. technika „hra ze strun s přípravou“. Prošel jsem u St. Juřici podrobné studium jeho metodiky a myslím, že mohu objektivně posoudit její výhody, jelikož jsem před tím hrál v podstatě úplně jinak. Jiná tvorba tónu, jiný tvar nehtů, neuvolněné prsty, nepříliš správný posed, levá ruka při posunech tvořila velké šelesty.
Prošel jsem několika školeními různých profesorů, mistrů kytaristů i špičkových kolegů učitelů ze ZUŠ. Osobně mi nejvíce vyhovuje metodika St. Juřici. U ní mi bylo vždy vysvětleno, jak to vlastně má žák udělat, aby to bylo tak, jak to má být a proč to tak má být. Své žáky vyučuji podle „Rychle a zábavně“ deset let a mám s tím velmi dobré zkušenosti.
Metodika nenásilnou formou učí žáka poměrně brzy důležitým návykům nezbytných pro hru pravou i levou rukou. Obsahuje spoustu technických cvičení, etud i přednesových skladeb. Postup nácviku různého technického zaměření je u každého daného problému vždy popsaný, takže vyučující pedagog může postupovat přesně podle rad a dlouholetých zkušeností autora školy. Publikace je také doplněna pěknými ilustracemi žáků ZUŠ Přelouč.

Miloš Pernica
, kytarista a pedagog ZUŠ Blansko  


Se školou Rychle a zábavně jsem spjata od jejího vzniku v roce 2006. Vždy jsem netrpělivě očekávala další nová cvičení, etudky a drobné skladbičky, které jsem hned zařadila do výuky a to nejen úplným začátečníkům, ale i pokročilejším žákům. Metoda je opravdu rychlá a zábavná a k mé spokojenosti a ke spokojenosti svých žáků ji používám řadu let. Souběžně s ní využívám publikací Tatiany Stachak. Dá se to výborně kombinovat. Škoda jen, že se publikování neujalo některé z našich renomovaných hudebních nakladatelství.

Olga Kučerová Dvorská
, ZUŠ Lounských, Praha 4

275 Kč
Skladem