Noty a zpěvníky

V této kategorii naleznete notové školy od polské pedagožky Tatiany Stachak, výborné publikace od čekého pedagoga Rostislava Coufala a samozřejmě také nestárnoucí Já Písničky.

Pavel Vitasek

Rád vám poradím s výběrem
+420 608 173 892

Řadit podle:
Zobrazit položek:

C. Süsser - Cvičení a skladby pro začátečníky 1

Nové přepracované vydání jednoho z nejoblíbenějších kytarových sešitů u nás.
Tato sbírka cvičení a skladeb je psána formou školy pro začátečníky od 6 a více let.  Zvláště ti nejmenší zde mají usnadněnou úlohu díky častému užívání prázdných basových strun, což samotnou hru podstatně zjednodušuje. Technicky náročnější skladby jsou zde uvedeny bez komplikovaných akordických spojů a hmatů, aby i hra v polohách nabízela dostatek prostoru k orientaci na hmatníku. Sešit obsahuje více než 600 krátkých cvičení, melodií a lidových písniček v jednoduché úpravě pro začínající kytaristy.  Povedený titul, který je v novém přepracovaném vydání ještě lepší, obsáhlejší a s krásnou veselou barevnou obálkou a spoustou barevných obrázků uvnitř titulu.

Počet skladeb: 628 Počet stran: 283

499 Kč
399 Kč
Skladem

L. Sommer: Chci být kytaristou

Snadné skladby pro kytaru
- nevšední příspěvek k přednesovému repertoáru začínajících kytaristů
- možnost dotvářet skladbičky podle vlastní fantazie
- široká škála stylů a hráčských technik
- důraz na aktivní přístup k notovému zápisu a tříbení hudební představivosti
- stupeň obtížnosti: snadné až středně těžké

Album pro děti (pro první tři roky výuky na kytaru) předního českého skladatele a kytaristy Lukáše Sommera (nar. 1984) reflektuje nejnovější hráčské a výukové trendy kytarové hry. Některé skladby se už s úspěchem uplatnily při různých kytarových soutěžích a na koncertech i mimo Českou republiku (Slovensko, Itálie, Rakousko).
Každá z drobných programních skladbiček je napsána jiným stylem a způsobem hry (technické zvláštnosti jsou stručně vysvětleny), některé z nich jsou v otevřené formě a kytarista může sám určit rytmické hodnoty nebo doplnit doprovod prázdných basových strun. Takto autor dává prostor pro vlastní tvořivost žáka a podporuje jeho hudební představivost.

Sešit doplňují půvabné ilustrace Jitky Němečkové.

259 Kč
Skladem

R. Coufal: Hra akordů a doprovodů, improvizace, hra v kapele

Publikace je doplňujícím materiálem k výuce hry na klasickou kytaru. Má sloužit především pedagogům, kteří chtějí do výuky klasické kytary zařadit rovněž hru doprovodů a písniček, což ke kytaře nesporně patří.První část metodiky - Hra akordů a doprovodů - je zaměřena na nácvik zjednodušených i úplných hmatů nejčastěji užívaných kytarových akordů a na nácvik základních kytarových doprovodů. To je pak aplikováno na hru písní z oblasti folku, country, popu a rocku. Druhá část - Improvizace - je určena hráčům, kteří se chtějí seznámit se základy improvizace.Základem schopnosti improvizovat je pochopení a procvičení běžných harmonických struktur v základních kytarových tóninách a jejich transpozice. Patří sem také hra s kapodastrem, hra akordů v polohách, hra basových přechodů mezi akordy, hra blues, hra pentatonických stupnic v kontextu s hudebním žánrem, znalost tzv. „lomených akordů“, tvorba doprovázené melodie, tvorba prokomponovaných doprovodů a hra z tabulatur.Ve třetí části metodiky - Hra v kapele - se hráči seznamují se základními principy aranžování - jak použít kytaru jako nástroj doprovodný i sólový, jak vytvořit basovou linku, jak zapojit do hry perkusní nástroje či upravit zpěv do vícehlasu. Učí se souhře s dalšími nástroji. Rovněž se zde učí převádět svoje znalosti hudební teorie do praxe. Písně jsou opět vybrány z oblasti folku, popu, country a rocku, aby byl repertoár pestrý. Jsou aranžovány ve čtyřech úrovních obtížnosti, aby se do kapel daly zapojit jak malé děti, tak i zkušení hráči.Poznatky z první a druhé části metodiky je možno na ZUŠ využít jak pro individuální, tak pro skupinovou výuku. Třetí část je zaměřena na kolektivní práci. Látka druhé a třetí části navazuje na látku první části.   Publikace má 194 stran.

525 Kč
2 týdny

R. Coufal: Práce s kytarovým orchestrem na ZUŠ a konzervatořích

Publikace je určena pedagogům základních uměleckých škol a konzervatoří, kteří pracují nebo se chystají pracovat s kytarovým souborem.V práci zájemci naleznou pojednání o těchto tématech: proč založit kytarový orchestr, předpoklady pro vznik a práci orchestru, výběr repertoáru, typy kytar používané v kytarovém souboru a nástrojová složení souboru, rozsazení hráčů v kytarovém orchestru dle typu skladby, průběh zkoušky orchestru, způsob dirigování, úprava souborových partů, doporučená literatura - partitury, kompozice současných autorů pro kytarový orchestr, motivace žáků, Niibori Guitar Orchestra, Bohemian Guitar Orchestra. Publikace má 104 stran.

475 Kč
Skladem

S. Juřica: Rychle a zábavně - Lekce 1 a 1a

Metodika hry na kytaru pro nejmenší. Jedná se o komplet skládající se ze dvou sešitů
(lekce 1 a 1a).  

Reference:


Výborná technická cvičení a smysluplné etudy doplňují vtipné skladbičky. Vše je precizně popsáno a polopaticky vysvětleno. Podle metodiky Rychle a zábavně se tak mohou naučit hrát na kytaru i méně nadaní žáci. Vřele doporučuji.

Karel Fleischinger, prof. na konzervatoři v Kroměříži a ZUŠ Blansko
 

Kytarová škola Stanislava Juřici Rychle a zábavně je vynikající metodická škola elementární kytarové techniky, kde autor shrnul  celoživotní zkušenosti své pedagogické práce. Jsem přesvědčen, že je tato škola velkým přínosem nejen začínajícím pedagogům, ale i učitelům, kteří se snaží hned od počátku kytarové výuky pěstovat elementární návyky pro kytarovou hru. Sám jsem některé prvky zkoušel ve výuce a fungují výborně. Myslím si, že metodika Stanislava Juřici Rychle a zábavně je ojedinělá svou podrobností a přístupem k problematice kytarové výuky a může být též velkou inspirací učitelům.

Robert Frei
, ZUŠ Hlinsko  


Tahle metodika je mi velmi blízká. Používá se zde tzv. technika „hra ze strun s přípravou“. Prošel jsem u St. Juřici podrobné studium jeho metodiky a myslím, že mohu objektivně posoudit její výhody, jelikož jsem před tím hrál v podstatě úplně jinak. Jiná tvorba tónu, jiný tvar nehtů, neuvolněné prsty, nepříliš správný posed, levá ruka při posunech tvořila velké šelesty.
Prošel jsem několika školeními různých profesorů, mistrů kytaristů i špičkových kolegů učitelů ze ZUŠ. Osobně mi nejvíce vyhovuje metodika St. Juřici. U ní mi bylo vždy vysvětleno, jak to vlastně má žák udělat, aby to bylo tak, jak to má být a proč to tak má být. Své žáky vyučuji podle „Rychle a zábavně“ deset let a mám s tím velmi dobré zkušenosti.
Metodika nenásilnou formou učí žáka poměrně brzy důležitým návykům nezbytných pro hru pravou i levou rukou. Obsahuje spoustu technických cvičení, etud i přednesových skladeb. Postup nácviku různého technického zaměření je u každého daného problému vždy popsaný, takže vyučující pedagog může postupovat přesně podle rad a dlouholetých zkušeností autora školy. Publikace je také doplněna pěknými ilustracemi žáků ZUŠ Přelouč.

Miloš Pernica
, kytarista a pedagog ZUŠ Blansko  


Se školou Rychle a zábavně jsem spjata od jejího vzniku v roce 2006. Vždy jsem netrpělivě očekávala další nová cvičení, etudky a drobné skladbičky, které jsem hned zařadila do výuky a to nejen úplným začátečníkům, ale i pokročilejším žákům. Metoda je opravdu rychlá a zábavná a k mé spokojenosti a ke spokojenosti svých žáků ji používám řadu let. Souběžně s ní využívám publikací Tatiany Stachak. Dá se to výborně kombinovat. Škoda jen, že se publikování neujalo některé z našich renomovaných hudebních nakladatelství.

Olga Kučerová Dvorská
, ZUŠ Lounských, Praha 4

275 Kč
Skladem

S. Juřica: Rychle a zábavně - Lekce 2

Metodika hry na kytaru pro nejmenší.

Reference:


Výborná technická cvičení a smysluplné etudy doplňují vtipné skladbičky. Vše je precizně popsáno a polopaticky vysvětleno. Podle metodiky Rychle a zábavně se tak mohou naučit hrát na kytaru i méně nadaní žáci. Vřele doporučuji.

Karel Fleischinger, prof. na konzervatoři v Kroměříži a ZUŠ Blansko
 

Kytarová škola Stanislava Juřici Rychle a zábavně je vynikající metodická škola elementární kytarové techniky, kde autor shrnul  celoživotní zkušenosti své pedagogické práce. Jsem přesvědčen, že je tato škola velkým přínosem nejen začínajícím pedagogům, ale i učitelům, kteří se snaží hned od počátku kytarové výuky pěstovat elementární návyky pro kytarovou hru. Sám jsem některé prvky zkoušel ve výuce a fungují výborně. Myslím si, že metodika Stanislava Juřici Rychle a zábavně je ojedinělá svou podrobností a přístupem k problematice kytarové výuky a může být též velkou inspirací učitelům.

Robert Frei
, ZUŠ Hlinsko  


Tahle metodika je mi velmi blízká. Používá se zde tzv. technika „hra ze strun s přípravou“. Prošel jsem u St. Juřici podrobné studium jeho metodiky a myslím, že mohu objektivně posoudit její výhody, jelikož jsem před tím hrál v podstatě úplně jinak. Jiná tvorba tónu, jiný tvar nehtů, neuvolněné prsty, nepříliš správný posed, levá ruka při posunech tvořila velké šelesty.
Prošel jsem několika školeními různých profesorů, mistrů kytaristů i špičkových kolegů učitelů ze ZUŠ. Osobně mi nejvíce vyhovuje metodika St. Juřici. U ní mi bylo vždy vysvětleno, jak to vlastně má žák udělat, aby to bylo tak, jak to má být a proč to tak má být. Své žáky vyučuji podle „Rychle a zábavně“ deset let a mám s tím velmi dobré zkušenosti.
Metodika nenásilnou formou učí žáka poměrně brzy důležitým návykům nezbytných pro hru pravou i levou rukou. Obsahuje spoustu technických cvičení, etud i přednesových skladeb. Postup nácviku různého technického zaměření je u každého daného problému vždy popsaný, takže vyučující pedagog může postupovat přesně podle rad a dlouholetých zkušeností autora školy. Publikace je také doplněna pěknými ilustracemi žáků ZUŠ Přelouč.

Miloš Pernica
, kytarista a pedagog ZUŠ Blansko  


Se školou Rychle a zábavně jsem spjata od jejího vzniku v roce 2006. Vždy jsem netrpělivě očekávala další nová cvičení, etudky a drobné skladbičky, které jsem hned zařadila do výuky a to nejen úplným začátečníkům, ale i pokročilejším žákům. Metoda je opravdu rychlá a zábavná a k mé spokojenosti a ke spokojenosti svých žáků ji používám řadu let. Souběžně s ní využívám publikací Tatiany Stachak. Dá se to výborně kombinovat. Škoda jen, že se publikování neujalo některé z našich renomovaných hudebních nakladatelství.

Olga Kučerová Dvorská
, ZUŠ Lounských, Praha 4

165 Kč
Skladem