Noty a zpěvníky

V této kategorii naleznete notové školy od polské pedagožky Tatiany Stachak, výborné publikace od čekého pedagoga Rostislava Coufala a samozřejmě také nestárnoucí Já Písničky.

Pavel Vitasek

Rád vám poradím s výběrem
+420 608 173 892

Řadit podle:
Zobrazit položek:

12 Vánočních koled pro kytaru

12 klasických českých koled v úpravě pro jednu až dvě kytary. U každé skladby naleznete QR kód, díky kterému si můžete skladbu poslechnout přes Váš mobilní telefon.
Upravil: Martin ROUS

Slovem autora:
Vánoční koledy jistě patří sice k nejskromnějším, zato však nejvybroušenějším pokladům evropské křesťanské kultury.
Působily na mne silně už od dětských let a s postupujícím časem jsem si začal uvědomovat, jakým rozličným způsobem se dají uchopit. Při srovnávání různých verzí koled jsem se dobral k určité formě úpravy, která zhruba vychází z tradic českého baroka. Pokusil jsem se o dvouhlasé zpracování, plné bohaté latentní harmonie, ne však přehnaně komplikované. Máte tedy v rukách můj osobní pohled na koledy, které mám velmi rád, a doufám, že ani Vám nebude můj přístup proti mysli. Prstoklady v kytarové úpravě jsou mnohokrát předělávané a léty prověřené, ne však, jak každý kytarista ví, jediné možné, ale pouze doporučené. Zohledňují především vázání tónů, vedení hlasů a možnosti nedospělé levé ruky. Tyto prstoklady jsou napsány pro variantu, kdy oba hlasy hraje pouze jeden kytarista. U této úpravy koled však existuje i možnost hrát sólovou i basovou linku zvlášť, například učitel a žák, nebo dva žáci. V tomto případě je však nutné zvolit jiné prstoklady. Písně v této malé sbírce mají záměrně odlišnou náročnost, od velmi snadné „Štědrej večer nastal“ až po náročnější píseň „Tichá noc“. Důvodem je možnost, aby si koledy mohli zahrát kytaristé různých úrovní.

Obsah:
1. ŠTĚDREJ VEČER NASTAL
2. JAK JSI KRÁSNÉ, NEVIŇÁTKO
3. SLYŠTE, SLYŠTE PASTUŠKOVÉ
4. ČAS RADOSTI
5. NARODIL SE KRISTUS PÁN
6. CHTÍC, ABY SPAL
7. PÁSLI OVCE VALAŠI
8. PŮJDEM SPOLU DO BETLÉMA
9. NESEM VÁM NOVINY
10. JÁ BYCH RÁD K BETLÉMU
11. VESELÉ VÁNOČNÍ HODY
12. TICHÁ NOC

Počet stran: 8

Martin Rous (1964)
Písničkář Martin Rous prožil jako hudebník, zpěvák a autor zhruba čtvrt století na rockové scéně. V roce 2004 se poprvé objevuje na folkovém pódiu. V jeho moudrých i rozverných písních se ve strunách akustické kytary, šťastně setkává klasické vzdělání na konzervatoři s rockovou zkušeností a folkovým nadšením. Díky své celoživotní dráze učitele kytary se dostává i k psaní a úpravám skladeb pro různá nástrojová obsazení. Tato tvorba je inspirována především klasickou harmonií s prvky moderní a soudobé hudby.

170 Kč
Skladem

A. Petržela: Klasická kytara

Nová učebnice nejen pro klasickou kytaru je od Aleše Petržely, autora bestseleru učebnice Elektrická kytara 1 a 2. Tato nová kniha je postavena na unikátní výukové metodě. V učebnici se naučíte, jak hrát podle not, tabulatur, naučíte se hrát i akordy včetně „barréček“ a nejenom to, tato učebnice vás posune na vyšší level prstové techniky.

Kniha a systém výuky je jedinečný i v tom, že k ní získáte zdarma motivační sešit, díky kterému se budete opravdu zdokonalovat a sledovat své osobní zlepšení. Dalším velkým bonusem je možnost koupit s knihou i 43 nahrávek (podkladů ke skladbám) ve dvou tempech, které vás při výuce povedou a budou vám dobrým průvodcem i pomocníkem při cvičení na kytaru.

Škola je určena jak pro samouky, tak je i velice vhodná pro výuku kytary na hudebních školách.

Název: Klasická kytara
Autor: Aleš Petržela
Počet stran: 178
Ilustovaná kniha

420 Kč
378 Kč
Skladem

M. Rous: Španělské zákusky 1

První díl španělských zákusků Vám přináší deset skladeb v posloupné obtížnosti od lehkých až po mírně pokročilé. Součástí jsou i QR kódy u každé skladby pro náslech možné interpretace.

Slovem autora:
Milí přátelé,
máte v rukou „Španělské zákusky“, skladby, které vznikaly naprosto neplánovaně, jen z čiré radosti. Ve stručnosti Vám nastíním, jak jsem se k této hudbě dostal.
V době, kdy jsem končil gymnázium, jsem měl jen mlhavé představy o své budoucnosti, proto jsem se rozhodl, že zkusím udělat zkoušky na konzervatoř, neboť jako amatérský rockový kytarista jsem měl k hudbě blízko. Netušil jsem, co obnáší klasická kytara, protože ta elektrická, kterou jsem trochu ovládal, byla naprosto jiný hudební nástroj. Po mém rozhodnutí následovaly čtyři měsíce tvrdé práce, po nichž jsem byl nakonec přijat.
Už jako třináctiletý chlapec jsem skládal písničky, které byly svým způsobem zvláštní. Až na konzervatoři jsem pochopil čím. Obsahovaly totiž harmonické postupy, často užívané ve španělské hudbě. Když jsem se později seznámil se skladbami autorů jako Manuel Ponce, Isaac Albeniz a především Federico Moreno Tórroba, připadalo mi, jako bych se vrátil z vesmíru na svou rodnou planetu. Ačkoli jsem se nadále věnoval rockové a později folkové hudbě, dělal jsem si radost klasickou kytarou a tak začaly vznikat první takty „zákusků“.
Později se ukázalo, že jsou tyto skladby i prakticky velmi použitelné, protože, na rozdíl od mistrovských skladeb zmíněných španělských autorů, je dovedou slušně zahrát i průměrní nebo lehce nadprůměrní žáci hudebních škol. Těmto žákům se také líbí, a já mám radost, že jejich prostřednictvím získávají vztah ke skutečné španělské hudbě, která je, alespoň podle mého názoru, jedním z nejdůležitějších a nejkrásnějších pilířů tvorby pro klasickou kytaru.
První díl Španělských zákusků je sestaven od skladeb snadných (jako je úvodní Příliv) ke skladbám, v nichž se objevují i náročnější pasáže (Žert, Luční pramen nebo Úsměv). Druhý díl pak rozvíjí náročnost i šíři žánrového záběru skladeb, přičemž nijak neopouští jejich španělský charakter (Čajová růže, Vysoké letní nebe, Večerní romance, Hostina ...).
Prstoklady jsem dělal poměrně detailně. Důvodem je snaha o co nejlepší vázání tónů i frází, o správný zvuk skladeb a také o jednodušší orientaci na hmatníku, s ohledem na zkušenosti méně vyspělých hráčů. Tyto prstoklady jsou prověřené několikaletou praxí, proto je doporučuji zachovat, samozřejmě ale existuje i prostor pro jinou cestu.

Na závěr bych Vám chtěl popřát, abyste prožili u zákusků milé chvíle. Vaše radost bude i mou radostí.

Obsah:
1. PŘÍLIV / 1. HIGH TIDE / 1. LA MAREA
2. PIRÁTSKÁ GALÉRA / 2. PIRATE GALLEY / 2. LA GALERA DE LOS PIRATAS
3. TICHÁ LAGUNA / 3. QUIET LAGOON / 3. LAGUNA SILENCIOSA
4. SLUNEČNÍK / 4. PARASOL / 4. EL SOMBRERO
5. NÁMOŘNÍKOVO LOUČENÍ / 5. SAILOR’S FAREWELL / 5. LA DESPEDIDA DEL MARINERO
6. RYBÍ TANCE / 6. FISH DANCES / 6. BAILES DE LOS PECES
7. MILOSTNÁ PÍSEŇ / 7. LOVE SONG / 7. CANCION DE AMOR
8. ŽERT / 8. JOKE / 8. LA BROMA
9. LUČNÍ PRAMEN / 9. MEADOW SPRING / 9. LA FUENTE DEL PRADO
10. ÚSMĚV / 10. SMILE / 10. LA SONRISA

Počet stran: 24

299 Kč
Skladem

S. Juřica: Barokní loutnová hudba v přepisech pro kytaru: Aureus Dix

Mým hlavním cílem bylo upozornit kytarovou veřejnost na Aurea Dixe, další osobnost z okruhu pražských loutnistů z přelomu 17. a 18. století (jako byl Losy, Kalivoda, Lobkowitz, Bittner či Eckstein) a zpřístupnit jeho hudbu v kytarové úpravě. I když některé jeho loutnové skladby pro kytaru již přepsány byly, od uvedení těchto publikací uplynula poměrně dlouhá doba, ve které se změnil pohled na interpretaci barokní hudby vůbec a loutnové zvlášť. Proto jsem se rozhodl pro tento krok, kterým vzdávám hold pražským loutnistům. Uvedené skladby jsou přepsány a pro kytaru upraveny z kopií rukopisných sborníků: CZ-Bm 372, CZ-Pnm 36 a PL-Wu 2010. Tato publikace obsahuje všechny Dixovy skladby dosud objevené. Je to vlastně taková jejich kytarová premiéra.

165 Kč
Skladem