Noty a zpěvníky
V této kategorii naleznete notové školy od polské pedagožky Tatiany Stachak, výborné publikace od čekého pedagoga Rostislava Coufala a samozřejmě také nestárnoucí Já Písničky.

Rád vám poradím s výběrem
+420 608 173 892
A. Pavlíček: Kytarová škola pro 2. ročník
A. Pavlíček: Kytarová škola pro 3. ročník
A. Petržela: Klasická kytara
Nová učebnice nejen pro klasickou kytaru je od Aleše Petržely, autora bestseleru učebnice Elektrická kytara 1 a 2. Tato nová kniha je postavena na unikátní výukové metodě. V učebnici se naučíte, jak hrát podle not, tabulatur, naučíte se hrát i akordy včetně „barréček“ a nejenom to, tato učebnice vás posune na vyšší level prstové techniky.
Kniha a systém výuky je jedinečný i v tom, že k ní získáte zdarma motivační sešit, díky kterému se budete
opravdu zdokonalovat a sledovat své osobní zlepšení. Dalším velkým bonusem je možnost koupit s knihou
i 43 nahrávek (podkladů ke skladbám) ve dvou tempech, které vás při výuce povedou a budou vám dobrým průvodcem
i pomocníkem při cvičení na kytaru.
Škola je určena jak pro samouky, tak je i velice vhodná pro výuku kytary na hudebních školách.
Název: Klasická kytara
Autor: Aleš Petržela
Počet stran: 178
Ilustovaná kniha
Hrátky s rytmem
I. Jelínek: Suita A-dur
V období baroka byla úprava kytarových skladeb pro loutnu (a naopak loutnových pro kytaru) naprosto běžná. Loutnovou Suitu B dur, zachovanou v úvodu rukopisného sborníku Musica sopra il liuto, upravil pro kytaru podle dobových zvyklostí Stanislav Juřica. Ivan Jelínek (1683-1759), současník Bachův a Händelův, byl varhaníkem benediktinského kláštera sv. Jana pod Skalou. Suitu tvoří šest barokních tanců (Aria, Bourree, Gavotte, Courante, Sarabande, Menuet). Pro vydání byla kompozice transponována do tóniny A dur a doplněna i dvěma verzemi Arie - zdobenou a nezdobenou. Skladba je stejně jako v době svého vzniku určena pro radost z barokního tance a soukromého muzicírování.
J. S. Bach: Preludium, fuga a allegro BWV 998
Bachova skladba Preludium, fuga a allegro byla původně určena klávesovému nástroji zvanému loutnové cembalo. Snahou tohoto nástroje bylo napodobit krásný zvuk loutny. Ve snaze o věrnou reprodukci se skladba často hraje na desetistrunnou kytaru, která pokrývá plně její basový rozsah. Transkripce Stanislava Juřici pro klasickou kytaru si jako úkol neklade původní zápis zjednodušit, ale opatřuje po patřičné kytarové adaptaci skladbu prstokladovým systémem, který umožňuje nastudování Bachovy hudby v nových souvislostech.
M. Rous: Španělské zákusky 1
První díl španělských zákusků Vám přináší deset skladeb v posloupné obtížnosti od lehkých až po mírně pokročilé. Součástí jsou i QR kódy u každé skladby pro náslech možné interpretace.
Slovem autora:
Milí přátelé,
máte v rukou „Španělské zákusky“, skladby, které vznikaly naprosto neplánovaně, jen z čiré radosti. Ve
stručnosti Vám nastíním, jak jsem se k této hudbě dostal.
V době, kdy jsem končil gymnázium, jsem měl jen mlhavé představy o své budoucnosti, proto jsem se rozhodl,
že zkusím udělat zkoušky na konzervatoř, neboť jako amatérský rockový kytarista jsem měl k hudbě blízko.
Netušil jsem, co obnáší klasická kytara, protože ta elektrická, kterou jsem trochu ovládal, byla naprosto
jiný hudební nástroj. Po mém rozhodnutí následovaly čtyři měsíce tvrdé práce, po nichž jsem byl nakonec
přijat.
Už jako třináctiletý chlapec jsem skládal písničky, které byly svým způsobem zvláštní. Až na konzervatoři
jsem pochopil čím. Obsahovaly totiž harmonické postupy, často užívané ve španělské hudbě. Když jsem se
později seznámil se skladbami autorů jako Manuel Ponce, Isaac Albeniz a především Federico Moreno Tórroba,
připadalo mi, jako bych se vrátil z vesmíru na svou rodnou planetu. Ačkoli jsem se nadále věnoval rockové
a později folkové hudbě, dělal jsem si radost klasickou kytarou a tak začaly vznikat první takty „zákusků“.
Později se ukázalo, že jsou tyto skladby i prakticky velmi použitelné, protože, na rozdíl od mistrovských
skladeb zmíněných španělských autorů, je dovedou slušně zahrát i průměrní nebo lehce nadprůměrní žáci
hudebních škol. Těmto žákům se také líbí, a já mám radost, že jejich prostřednictvím získávají vztah ke
skutečné španělské hudbě, která je, alespoň podle mého názoru, jedním z nejdůležitějších a nejkrásnějších
pilířů tvorby pro klasickou kytaru.
První díl Španělských zákusků je sestaven od skladeb snadných (jako je úvodní Příliv) ke skladbám, v nichž
se objevují i náročnější pasáže (Žert, Luční pramen nebo Úsměv). Druhý díl pak rozvíjí náročnost i šíři
žánrového záběru skladeb, přičemž nijak neopouští jejich španělský charakter (Čajová růže, Vysoké letní
nebe, Večerní romance, Hostina ...).
Prstoklady jsem dělal poměrně detailně. Důvodem je snaha o co nejlepší vázání tónů i frází, o správný
zvuk skladeb a také o jednodušší orientaci na hmatníku, s ohledem na zkušenosti méně vyspělých hráčů.
Tyto prstoklady jsou prověřené několikaletou praxí, proto je doporučuji zachovat, samozřejmě ale existuje
i prostor pro jinou cestu.
Na závěr bych Vám chtěl popřát, abyste prožili u zákusků milé chvíle. Vaše radost bude i mou radostí.
Obsah:
1. PŘÍLIV / 1. HIGH TIDE / 1. LA MAREA
2. PIRÁTSKÁ GALÉRA / 2. PIRATE GALLEY / 2. LA GALERA DE LOS PIRATAS
3. TICHÁ LAGUNA / 3. QUIET LAGOON / 3. LAGUNA SILENCIOSA
4. SLUNEČNÍK / 4. PARASOL / 4. EL SOMBRERO
5. NÁMOŘNÍKOVO LOUČENÍ / 5. SAILOR’S FAREWELL / 5. LA DESPEDIDA DEL MARINERO
6. RYBÍ TANCE / 6. FISH DANCES / 6. BAILES DE LOS PECES
7. MILOSTNÁ PÍSEŇ / 7. LOVE SONG / 7. CANCION DE AMOR
8. ŽERT / 8. JOKE / 8. LA BROMA
9. LUČNÍ PRAMEN / 9. MEADOW SPRING / 9. LA FUENTE DEL PRADO
10. ÚSMĚV / 10. SMILE / 10. LA SONRISA
Počet stran: 24
S. Juřica: Barokní loutnová hudba v přepisech pro kytaru
S. Juřica: Barokní loutnová hudba v přepisech pro kytaru: Aureus Dix
Mým hlavním cílem bylo upozornit kytarovou veřejnost na Aurea Dixe, další osobnost z okruhu pražských loutnistů z přelomu 17. a 18. století (jako byl Losy, Kalivoda, Lobkowitz, Bittner či Eckstein) a zpřístupnit jeho hudbu v kytarové úpravě. I když některé jeho loutnové skladby pro kytaru již přepsány byly, od uvedení těchto publikací uplynula poměrně dlouhá doba, ve které se změnil pohled na interpretaci barokní hudby vůbec a loutnové zvlášť. Proto jsem se rozhodl pro tento krok, kterým vzdávám hold pražským loutnistům. Uvedené skladby jsou přepsány a pro kytaru upraveny z kopií rukopisných sborníků: CZ-Bm 372, CZ-Pnm 36 a PL-Wu 2010. Tato publikace obsahuje všechny Dixovy skladby dosud objevené. Je to vlastně taková jejich kytarová premiéra.
S. Juřica: Hudba pro mandoru 1
Novinka od S. Juřici - světová premiéra, velmi vhodné pro potřebu ZUŠ.
S. Juřica: Hudba pro mandoru 2
Novinka od S. Juřici - světová premiéra, velmi vhodné pro potřebu ZUŠ.