Noty a zpěvníky

V této kategorii naleznete notové školy od polské pedagožky Tatiany Stachak, výborné publikace od čekého pedagoga Rostislava Coufala a samozřejmě také nestárnoucí Já Písničky.

Pavel Vitasek

Rád vám poradím s výběrem
+420 608 173 892

Řadit podle:
Zobrazit položek:

S. Juřica: Rychle a zábavně - Lekce 1 a 1a

Metodika hry na kytaru pro nejmenší. Jedná se o komplet skládající se ze dvou sešitů
(lekce 1 a 1a).  

Reference:


Výborná technická cvičení a smysluplné etudy doplňují vtipné skladbičky. Vše je precizně popsáno a polopaticky vysvětleno. Podle metodiky Rychle a zábavně se tak mohou naučit hrát na kytaru i méně nadaní žáci. Vřele doporučuji.

Karel Fleischinger, prof. na konzervatoři v Kroměříži a ZUŠ Blansko
 

Kytarová škola Stanislava Juřici Rychle a zábavně je vynikající metodická škola elementární kytarové techniky, kde autor shrnul  celoživotní zkušenosti své pedagogické práce. Jsem přesvědčen, že je tato škola velkým přínosem nejen začínajícím pedagogům, ale i učitelům, kteří se snaží hned od počátku kytarové výuky pěstovat elementární návyky pro kytarovou hru. Sám jsem některé prvky zkoušel ve výuce a fungují výborně. Myslím si, že metodika Stanislava Juřici Rychle a zábavně je ojedinělá svou podrobností a přístupem k problematice kytarové výuky a může být též velkou inspirací učitelům.

Robert Frei
, ZUŠ Hlinsko  


Tahle metodika je mi velmi blízká. Používá se zde tzv. technika „hra ze strun s přípravou“. Prošel jsem u St. Juřici podrobné studium jeho metodiky a myslím, že mohu objektivně posoudit její výhody, jelikož jsem před tím hrál v podstatě úplně jinak. Jiná tvorba tónu, jiný tvar nehtů, neuvolněné prsty, nepříliš správný posed, levá ruka při posunech tvořila velké šelesty.
Prošel jsem několika školeními různých profesorů, mistrů kytaristů i špičkových kolegů učitelů ze ZUŠ. Osobně mi nejvíce vyhovuje metodika St. Juřici. U ní mi bylo vždy vysvětleno, jak to vlastně má žák udělat, aby to bylo tak, jak to má být a proč to tak má být. Své žáky vyučuji podle „Rychle a zábavně“ deset let a mám s tím velmi dobré zkušenosti.
Metodika nenásilnou formou učí žáka poměrně brzy důležitým návykům nezbytných pro hru pravou i levou rukou. Obsahuje spoustu technických cvičení, etud i přednesových skladeb. Postup nácviku různého technického zaměření je u každého daného problému vždy popsaný, takže vyučující pedagog může postupovat přesně podle rad a dlouholetých zkušeností autora školy. Publikace je také doplněna pěknými ilustracemi žáků ZUŠ Přelouč.

Miloš Pernica
, kytarista a pedagog ZUŠ Blansko  


Se školou Rychle a zábavně jsem spjata od jejího vzniku v roce 2006. Vždy jsem netrpělivě očekávala další nová cvičení, etudky a drobné skladbičky, které jsem hned zařadila do výuky a to nejen úplným začátečníkům, ale i pokročilejším žákům. Metoda je opravdu rychlá a zábavná a k mé spokojenosti a ke spokojenosti svých žáků ji používám řadu let. Souběžně s ní využívám publikací Tatiany Stachak. Dá se to výborně kombinovat. Škoda jen, že se publikování neujalo některé z našich renomovaných hudebních nakladatelství.

Olga Kučerová Dvorská
, ZUŠ Lounských, Praha 4

275 Kč
Skladem

S. Juřica: Rychle a zábavně - Lekce 2

Metodika hry na kytaru pro nejmenší.

Reference:


Výborná technická cvičení a smysluplné etudy doplňují vtipné skladbičky. Vše je precizně popsáno a polopaticky vysvětleno. Podle metodiky Rychle a zábavně se tak mohou naučit hrát na kytaru i méně nadaní žáci. Vřele doporučuji.

Karel Fleischinger, prof. na konzervatoři v Kroměříži a ZUŠ Blansko
 

Kytarová škola Stanislava Juřici Rychle a zábavně je vynikající metodická škola elementární kytarové techniky, kde autor shrnul  celoživotní zkušenosti své pedagogické práce. Jsem přesvědčen, že je tato škola velkým přínosem nejen začínajícím pedagogům, ale i učitelům, kteří se snaží hned od počátku kytarové výuky pěstovat elementární návyky pro kytarovou hru. Sám jsem některé prvky zkoušel ve výuce a fungují výborně. Myslím si, že metodika Stanislava Juřici Rychle a zábavně je ojedinělá svou podrobností a přístupem k problematice kytarové výuky a může být též velkou inspirací učitelům.

Robert Frei
, ZUŠ Hlinsko  


Tahle metodika je mi velmi blízká. Používá se zde tzv. technika „hra ze strun s přípravou“. Prošel jsem u St. Juřici podrobné studium jeho metodiky a myslím, že mohu objektivně posoudit její výhody, jelikož jsem před tím hrál v podstatě úplně jinak. Jiná tvorba tónu, jiný tvar nehtů, neuvolněné prsty, nepříliš správný posed, levá ruka při posunech tvořila velké šelesty.
Prošel jsem několika školeními různých profesorů, mistrů kytaristů i špičkových kolegů učitelů ze ZUŠ. Osobně mi nejvíce vyhovuje metodika St. Juřici. U ní mi bylo vždy vysvětleno, jak to vlastně má žák udělat, aby to bylo tak, jak to má být a proč to tak má být. Své žáky vyučuji podle „Rychle a zábavně“ deset let a mám s tím velmi dobré zkušenosti.
Metodika nenásilnou formou učí žáka poměrně brzy důležitým návykům nezbytných pro hru pravou i levou rukou. Obsahuje spoustu technických cvičení, etud i přednesových skladeb. Postup nácviku různého technického zaměření je u každého daného problému vždy popsaný, takže vyučující pedagog může postupovat přesně podle rad a dlouholetých zkušeností autora školy. Publikace je také doplněna pěknými ilustracemi žáků ZUŠ Přelouč.

Miloš Pernica
, kytarista a pedagog ZUŠ Blansko  


Se školou Rychle a zábavně jsem spjata od jejího vzniku v roce 2006. Vždy jsem netrpělivě očekávala další nová cvičení, etudky a drobné skladbičky, které jsem hned zařadila do výuky a to nejen úplným začátečníkům, ale i pokročilejším žákům. Metoda je opravdu rychlá a zábavná a k mé spokojenosti a ke spokojenosti svých žáků ji používám řadu let. Souběžně s ní využívám publikací Tatiany Stachak. Dá se to výborně kombinovat. Škoda jen, že se publikování neujalo některé z našich renomovaných hudebních nakladatelství.

Olga Kučerová Dvorská
, ZUŠ Lounských, Praha 4

165 Kč
Skladem

S. Juřica: Rychle a zábavně - Lekce 3 a 4

Metodika hry na kytaru pro nejmenší.

Reference:


Výborná technická cvičení a smysluplné etudy doplňují vtipné skladbičky. Vše je precizně popsáno a polopaticky vysvětleno. Podle metodiky Rychle a zábavně se tak mohou naučit hrát na kytaru i méně nadaní žáci. Vřele doporučuji.

Karel Fleischinger, prof. na konzervatoři v Kroměříži a ZUŠ Blansko
 

Kytarová škola Stanislava Juřici Rychle a zábavně je vynikající metodická škola elementární kytarové techniky, kde autor shrnul  celoživotní zkušenosti své pedagogické práce. Jsem přesvědčen, že je tato škola velkým přínosem nejen začínajícím pedagogům, ale i učitelům, kteří se snaží hned od počátku kytarové výuky pěstovat elementární návyky pro kytarovou hru. Sám jsem některé prvky zkoušel ve výuce a fungují výborně. Myslím si, že metodika Stanislava Juřici Rychle a zábavně je ojedinělá svou podrobností a přístupem k problematice kytarové výuky a může být též velkou inspirací učitelům.

Robert Frei
, ZUŠ Hlinsko  


Tahle metodika je mi velmi blízká. Používá se zde tzv. technika „hra ze strun s přípravou“. Prošel jsem u St. Juřici podrobné studium jeho metodiky a myslím, že mohu objektivně posoudit její výhody, jelikož jsem před tím hrál v podstatě úplně jinak. Jiná tvorba tónu, jiný tvar nehtů, neuvolněné prsty, nepříliš správný posed, levá ruka při posunech tvořila velké šelesty.
Prošel jsem několika školeními různých profesorů, mistrů kytaristů i špičkových kolegů učitelů ze ZUŠ. Osobně mi nejvíce vyhovuje metodika St. Juřici. U ní mi bylo vždy vysvětleno, jak to vlastně má žák udělat, aby to bylo tak, jak to má být a proč to tak má být. Své žáky vyučuji podle „Rychle a zábavně“ deset let a mám s tím velmi dobré zkušenosti.
Metodika nenásilnou formou učí žáka poměrně brzy důležitým návykům nezbytných pro hru pravou i levou rukou. Obsahuje spoustu technických cvičení, etud i přednesových skladeb. Postup nácviku různého technického zaměření je u každého daného problému vždy popsaný, takže vyučující pedagog může postupovat přesně podle rad a dlouholetých zkušeností autora školy. Publikace je také doplněna pěknými ilustracemi žáků ZUŠ Přelouč.

Miloš Pernica
, kytarista a pedagog ZUŠ Blansko  


Se školou Rychle a zábavně jsem spjata od jejího vzniku v roce 2006. Vždy jsem netrpělivě očekávala další nová cvičení, etudky a drobné skladbičky, které jsem hned zařadila do výuky a to nejen úplným začátečníkům, ale i pokročilejším žákům. Metoda je opravdu rychlá a zábavná a k mé spokojenosti a ke spokojenosti svých žáků ji používám řadu let. Souběžně s ní využívám publikací Tatiany Stachak. Dá se to výborně kombinovat. Škoda jen, že se publikování neujalo některé z našich renomovaných hudebních nakladatelství.

Olga Kučerová Dvorská
, ZUŠ Lounských, Praha 4

165 Kč
Skladem

S. Juřica: Rychle a zábavně - Lekce 5

Metodika hry na kytaru pro nejmenší.

Reference:


Výborná technická cvičení a smysluplné etudy doplňují vtipné skladbičky. Vše je precizně popsáno a polopaticky vysvětleno. Podle metodiky Rychle a zábavně se tak mohou naučit hrát na kytaru i méně nadaní žáci. Vřele doporučuji.

Karel Fleischinger, prof. na konzervatoři v Kroměříži a ZUŠ Blansko
 

Kytarová škola Stanislava Juřici Rychle a zábavně je vynikající metodická škola elementární kytarové techniky, kde autor shrnul  celoživotní zkušenosti své pedagogické práce. Jsem přesvědčen, že je tato škola velkým přínosem nejen začínajícím pedagogům, ale i učitelům, kteří se snaží hned od počátku kytarové výuky pěstovat elementární návyky pro kytarovou hru. Sám jsem některé prvky zkoušel ve výuce a fungují výborně. Myslím si, že metodika Stanislava Juřici Rychle a zábavně je ojedinělá svou podrobností a přístupem k problematice kytarové výuky a může být též velkou inspirací učitelům.

Robert Frei
, ZUŠ Hlinsko  


Tahle metodika je mi velmi blízká. Používá se zde tzv. technika „hra ze strun s přípravou“. Prošel jsem u St. Juřici podrobné studium jeho metodiky a myslím, že mohu objektivně posoudit její výhody, jelikož jsem před tím hrál v podstatě úplně jinak. Jiná tvorba tónu, jiný tvar nehtů, neuvolněné prsty, nepříliš správný posed, levá ruka při posunech tvořila velké šelesty.
Prošel jsem několika školeními různých profesorů, mistrů kytaristů i špičkových kolegů učitelů ze ZUŠ. Osobně mi nejvíce vyhovuje metodika St. Juřici. U ní mi bylo vždy vysvětleno, jak to vlastně má žák udělat, aby to bylo tak, jak to má být a proč to tak má být. Své žáky vyučuji podle „Rychle a zábavně“ deset let a mám s tím velmi dobré zkušenosti.
Metodika nenásilnou formou učí žáka poměrně brzy důležitým návykům nezbytných pro hru pravou i levou rukou. Obsahuje spoustu technických cvičení, etud i přednesových skladeb. Postup nácviku různého technického zaměření je u každého daného problému vždy popsaný, takže vyučující pedagog může postupovat přesně podle rad a dlouholetých zkušeností autora školy. Publikace je také doplněna pěknými ilustracemi žáků ZUŠ Přelouč.

Miloš Pernica
, kytarista a pedagog ZUŠ Blansko  


Se školou Rychle a zábavně jsem spjata od jejího vzniku v roce 2006. Vždy jsem netrpělivě očekávala další nová cvičení, etudky a drobné skladbičky, které jsem hned zařadila do výuky a to nejen úplným začátečníkům, ale i pokročilejším žákům. Metoda je opravdu rychlá a zábavná a k mé spokojenosti a ke spokojenosti svých žáků ji používám řadu let. Souběžně s ní využívám publikací Tatiany Stachak. Dá se to výborně kombinovat. Škoda jen, že se publikování neujalo některé z našich renomovaných hudebních nakladatelství.

Olga Kučerová Dvorská
, ZUŠ Lounských, Praha 4

165 Kč
Skladem

T. STACHAK: Kytarová extra třída

- pokračování mimořádně úspěšné Kytarové první třídy (1. díl,) jedné z nejpoužívanějších učebnic hry na klasickou kytaru polské skladatelky a kytaristky Tatiany Stachak
- moderně zpracovaná a bohatě ilustrovaná publikace pro pokročilejší žáky 
- kreativní přístup ke složitějším kytarovým technikám, tanečním rytmům a rozvoji hudebního cítění 
- zapojení pedagoga, ale i spolužáků do výuky 
- kolem 60 původních skladeb autorky a 45 kompozic klasiků kytary 
- doplněno kompaktním diskem s nahrávkou 23 skladeb pro sólovou kytaru a kytarové duo 
- vychází dvojjazyčně – v češtině a slovenštině, stejně jako díl první díl 

I když je přirozeným pokračováním dílu prvního, nic nebrání tomu, aby se podle Kytarové extra třídy učili a hráli i žáci, kteří mají za sebou výuku podle jiných kytarových škol. Kytarová extra třída o 146 stranách je metodicky rozdělena na tři části: 

Kytarové efekty – žák se seznamuje s typickými a již náročnějšími kytarovými technikami (apoyando, barré, tremolo, Bartókovo pizzicato atd.) a také se složitějšími tanečními rytmy (tango, samba, milonga apod.). 

45 již ne tak jednoduchých skladeb – autorkou výborně zvolený výběr klasického kytarového repertoáru (F. Carulli, M. Carcassi, F. Sor, N. Coste ad.) řeší nejrůznější způsoby hry na kytaru a rozvíjí dovednosti levé i pravé ruky. 

Kytara a přátelé – radost z hraní vrcholí společným muzicírováním se spolužáky v komorních skladbičkách autorky (i jiných polských skladatelů) pro variabilní obsazení – v kytarovém duu nebo triu může kytaristu vystřídat flétnista, houslista a violoncellista.  ISMN 979-0-2601-0740-3
Ilustrace Małgorzata Flis Editor Marcin Kowalczyk

429 Kč
Skladem

T. STACHAK: Kytarová extra třída + CD

Obsahuje CD. 
- pokračování mimořádně úspěšné Kytarové první třídy (1. díl,) jedné z nejpoužívanějších učebnic hry na klasickou kytaru polské skladatelky a kytaristky Tatiany Stachak
- moderně zpracovaná a bohatě ilustrovaná publikace pro pokročilejší žáky 
- kreativní přístup ke složitějším kytarovým technikám, tanečním rytmům a rozvoji hudebního cítění 
- zapojení pedagoga, ale i spolužáků do výuky 
- kolem 60 původních skladeb autorky a 45 kompozic klasiků kytary 
- doplněno kompaktním diskem s nahrávkou 23 skladeb pro sólovou kytaru a kytarové duo 
- vychází dvojjazyčně – v češtině a slovenštině, stejně jako díl první díl 

I když je přirozeným pokračováním dílu prvního, nic nebrání tomu, aby se podle Kytarové extra třídy učili a hráli i žáci, kteří mají za sebou výuku podle jiných kytarových škol. Kytarová extra třída o 146 stranách je metodicky rozdělena na tři části: 

Kytarové efekty – žák se seznamuje s typickými a již náročnějšími kytarovými technikami (apoyando, barré, tremolo, Bartókovo pizzicato atd.) a také se složitějšími tanečními rytmy (tango, samba, milonga apod.). 

45 již ne tak jednoduchých skladeb – autorkou výborně zvolený výběr klasického kytarového repertoáru (F. Carulli, M. Carcassi, F. Sor, N. Coste ad.) řeší nejrůznější způsoby hry na kytaru a rozvíjí dovednosti levé i pravé ruky. 

Kytara a přátelé – radost z hraní vrcholí společným muzicírováním se spolužáky v komorních skladbičkách autorky (i jiných polských skladatelů) pro variabilní obsazení – v kytarovém duu nebo triu může kytaristu vystřídat flétnista, houslista a violoncellista.  ISMN 979-0-2601-0740-3
Ilustrace Małgorzata Flis Editor Marcin Kowalczyk

469 Kč
Skladem

T. STACHAK: Kytarová první třída

UČEBNICE HRY NA KLASICKOU KYTARU 
ČESKO-SLOVENSKÉ VYDÁNÍ 
- jedna z nejprodávanějších učebnic hry na klasickou kytaru na evropském trhu
- moderně zpracovaná a bohatě ilustrovaná publikace pro děti již od šesti let
- aktivní zapojení učitele do hry již od první hodiny výuky
- kreativní přístup k řešení základních technických problémů
- důraz na rozvoj hudebních dovedností
- nová a neotřelá metoda výuky improvizace
- větší velikost not a písma textů pro ty nejmenší 

Kytarová první třída, 1. díl dvoudílné učebnice, je určena pedagogům a jejich žákům v prvních ročnících ZUŠ. Moderní učebnici charakterizuje kreativní přístup ve všech směrech. Nabízí široký výběr jednoduchých skladbiček či známých písniček a cvičení, která jsou zaměřena na řešení jednotlivých technických problémů, ale nejsou samoúčelná. Nenásilnému rozvíjení technických dovedností žáka pomáhá logické řazení výukového materiálu se stoupající náročností na hráčské dovednosti malého kytaristy. Novátorský přístup kytarové školy Tatiany Stachak spočívá především v aktivním zapojení pedagoga do hry od první hodiny výuky. Žák hraje v duu se svým učitelem již na prázdných strunách a takto chytře podchycený zájem dítěte se nemíjí účinkem: od prvního doteku s kytarou se tak zábavnou formou rozvíjí rytmické a harmonické schopnosti dítěte a také jeho přirozená muzikalita. K dalším výborným motivačním nápadům Tatiany Stachak patří metoda, jak naučit dítě improvizovat. Přitažlivost výuky podle Kytarové první třídy zvyšuje její mimořádně nápadité výtvarné řešení. Učebnice o 128 stranách je vybavena bohatými barevnými ilustracemi, které vhodně doplňují její hudební obsah. Navíc – noty i slova jsou tištěna ve větší velikosti než je obvyklé a dětem se tak lehčeji a příjemněji čtou. Pro rychlou orientaci v publikaci jsou některá cvičení a skladbičky podbarveny a nechybí ani vysvětlující ikonky. Zkušená polská skladatelka a kytaristka Tatiana Stachak pojímá začátky hry na kytaru s velkou invencí a mimořádným pochopením pro fantazijní a otevřený svět dětského myšlení a cítění. Kytarová první třída je metodicky rozdělena do 4 částí: 
1. Kytara – můj nový kamarád hra na prázdných strunách 
2. Levá ruka se vrací z prázdnin první tóny na hmatníku 
3. Malý sólista první dvojhlasé skladbičky 
4. 35 jednoduchých skladeb klasický repertoár 
ISMN 979-0-2601-0710-6 , rozsah 128 stran
Editor Marcin Kowalczyk 
Ilustrace Małgorzata Flis 

419 Kč
Skladem

T. STACHAK: Kytarová první třída + CD

Obsahuje CD.
UČEBNICE HRY NA KLASICKOU KYTARU 
ČESKO-SLOVENSKÉ VYDÁNÍ 
- jedna z nejprodávanějších učebnic hry na klasickou kytaru na evropském trhu
- moderně zpracovaná a bohatě ilustrovaná publikace pro děti již od šesti let
- aktivní zapojení učitele do hry již od první hodiny výuky
- kreativní přístup k řešení základních technických problémů
- důraz na rozvoj hudebních dovedností
- nová a neotřelá metoda výuky improvizace
- větší velikost not a písma textů pro ty nejmenší 

Kytarová první třída, 1. díl dvoudílné učebnice, je určena pedagogům a jejich žákům v prvních ročnících ZUŠ. Moderní učebnici charakterizuje kreativní přístup ve všech směrech. Nabízí široký výběr jednoduchých skladbiček či známých písniček a cvičení, která jsou zaměřena na řešení jednotlivých technických problémů, ale nejsou samoúčelná. Nenásilnému rozvíjení technických dovedností žáka pomáhá logické řazení výukového materiálu se stoupající náročností na hráčské dovednosti malého kytaristy. Novátorský přístup kytarové školy Tatiany Stachak spočívá především v aktivním zapojení pedagoga do hry od první hodiny výuky. Žák hraje v duu se svým učitelem již na prázdných strunách a takto chytře podchycený zájem dítěte se nemíjí účinkem: od prvního doteku s kytarou se tak zábavnou formou rozvíjí rytmické a harmonické schopnosti dítěte a také jeho přirozená muzikalita. K dalším výborným motivačním nápadům Tatiany Stachak patří metoda, jak naučit dítě improvizovat. Přitažlivost výuky podle Kytarové první třídy zvyšuje její mimořádně nápadité výtvarné řešení. Učebnice o 128 stranách je vybavena bohatými barevnými ilustracemi, které vhodně doplňují její hudební obsah. Navíc – noty i slova jsou tištěna ve větší velikosti než je obvyklé a dětem se tak lehčeji a příjemněji čtou. Pro rychlou orientaci v publikaci jsou některá cvičení a skladbičky podbarveny a nechybí ani vysvětlující ikonky. Zkušená polská skladatelka a kytaristka Tatiana Stachak pojímá začátky hry na kytaru s velkou invencí a mimořádným pochopením pro fantazijní a otevřený svět dětského myšlení a cítění. Kytarová první třída je metodicky rozdělena do 4 částí: 
1. Kytara – můj nový kamarád hra na prázdných strunách 
2. Levá ruka se vrací z prázdnin první tóny na hmatníku 
3. Malý sólista první dvojhlasé skladbičky 
4. 35 jednoduchých skladeb klasický repertoár 
ISMN 979-0-2601-0710-6 , rozsah 128 stran
Editor Marcin Kowalczyk 
Ilustrace Małgorzata Flis 

459 Kč
Skladem

V. Zámečník: Kytarová škola pro začátečníky

Kytarová škola pro začátečníky je určena především žákům a pedagogům ZUŠ. Skvělým průvodcem však bude i všem ostatním kytarovým nadšencům bez ohledu na věk, včetně samouků.
Systém výuky je přehledný, srozumitelný a na sebe navazující. Učebnice nabízí široký výběr skladeb soudobých a klasických autorů, cvičení i známých písní z různých koutů světa, v nichž se seznámíte s hudebními pojmy a technikami hry na klasickou kytaru.
Součástí této progresivní školy hry na kytaru je více než 100 audiovizuálních klipů na YouTube, obsahujích 150 skladeb, písní a cvičení. Klipy spustíte naskenováním QR kódů v učebnici pomocí čtečky QR kódů v chytrém telefonu nebo tabletu. Videa pro lepší domácí přípravu tak můžete pohodlně zhlédnout, kdykoli potřebujete.
Učebnice je barevná, stylově ilustrována, má šitou vazbu, dobře čitelné noty větší velikosti a papír s vyšší gramáží, skrze který noty ani ilustrace neprosvítají. Orientace v knize je snadná a rychlá - kromě seznamu kapitol obsahuje i abecední seznam skladeb a barevné záložky na okrajích učebnice s označením kapitol. Součástí 160stránkové publikace je i stručná hudební nauka, která není vyučována odděleně, ale je metodicky propojena se skladbami či cvičeními.
Autorem je absolvent plzeňské konzervatoře, kytarista, skladatel a učitel hry na klasickou kytaru s 27letou praxí, působící na ZUŠ Jana Hanuše na Praze 6.

375 Kč
Skladem

12 Vánočních koled pro kytaru

12 klasických českých koled v úpravě pro jednu až dvě kytary. U každé skladby naleznete QR kód, díky kterému si můžete skladbu poslechnout přes Váš mobilní telefon.
Upravil: Martin ROUS

Slovem autora:
Vánoční koledy jistě patří sice k nejskromnějším, zato však nejvybroušenějším pokladům evropské křesťanské kultury.
Působily na mne silně už od dětských let a s postupujícím časem jsem si začal uvědomovat, jakým rozličným způsobem se dají uchopit. Při srovnávání různých verzí koled jsem se dobral k určité formě úpravy, která zhruba vychází z tradic českého baroka. Pokusil jsem se o dvouhlasé zpracování, plné bohaté latentní harmonie, ne však přehnaně komplikované. Máte tedy v rukách můj osobní pohled na koledy, které mám velmi rád, a doufám, že ani Vám nebude můj přístup proti mysli. Prstoklady v kytarové úpravě jsou mnohokrát předělávané a léty prověřené, ne však, jak každý kytarista ví, jediné možné, ale pouze doporučené. Zohledňují především vázání tónů, vedení hlasů a možnosti nedospělé levé ruky. Tyto prstoklady jsou napsány pro variantu, kdy oba hlasy hraje pouze jeden kytarista. U této úpravy koled však existuje i možnost hrát sólovou i basovou linku zvlášť, například učitel a žák, nebo dva žáci. V tomto případě je však nutné zvolit jiné prstoklady. Písně v této malé sbírce mají záměrně odlišnou náročnost, od velmi snadné „Štědrej večer nastal“ až po náročnější píseň „Tichá noc“. Důvodem je možnost, aby si koledy mohli zahrát kytaristé různých úrovní.

Obsah:
1. ŠTĚDREJ VEČER NASTAL
2. JAK JSI KRÁSNÉ, NEVIŇÁTKO
3. SLYŠTE, SLYŠTE PASTUŠKOVÉ
4. ČAS RADOSTI
5. NARODIL SE KRISTUS PÁN
6. CHTÍC, ABY SPAL
7. PÁSLI OVCE VALAŠI
8. PŮJDEM SPOLU DO BETLÉMA
9. NESEM VÁM NOVINY
10. JÁ BYCH RÁD K BETLÉMU
11. VESELÉ VÁNOČNÍ HODY
12. TICHÁ NOC

Počet stran: 8

Martin Rous (1964)
Písničkář Martin Rous prožil jako hudebník, zpěvák a autor zhruba čtvrt století na rockové scéně. V roce 2004 se poprvé objevuje na folkovém pódiu. V jeho moudrých i rozverných písních se ve strunách akustické kytary, šťastně setkává klasické vzdělání na konzervatoři s rockovou zkušeností a folkovým nadšením. Díky své celoživotní dráze učitele kytary se dostává i k psaní a úpravám skladeb pro různá nástrojová obsazení. Tato tvorba je inspirována především klasickou harmonií s prvky moderní a soudobé hudby.

170 Kč
Skladem